E-građani Moja Uprava Središnji državni portal
NSPC

godišnje izvješce
Kliknite za više
Hrvatski audiovizualni centar
  Zaklada Kultura nova
Međunarodni centar za podvodnu arheologiju u Zadru (MCPA)
Hrvatski restauratorski zavod

Iz medija
Ruksak (pun) kulture  >  2017.  >  Zagonetne kutije u Vojniću (Karlovačka županija) 28. studenoga 2017.

Zagonetne kutije u Vojniću (Karlovačka županija) 28. studenoga 2017.

Svetlana Patafta je sa svojim programom koji uključuje predstavu „Priča o velikom i malom“ i radionicu „Veličina oko mene“ gostovala u Dječjem vrtiću Vojnić  u Vojniću 28. studenog 2017. godine. U programu je sudjelovalo 27-ero djece u dobi od 2 do 5 godina i 2 odgajateljice.
Predstava „Priča o velikom i malom“  priča priču o veličini, ali i o tome kako pronaći pravo prijateljstvo tamo gdje ga najmanje očekujemo. Cilj ove predstave je kod djece razviti znatiželju za odnose u prostoru, odnose među predmetima i usaditi im osnovne predmatematičke vještine. Baka Sova voli zagonetke i upravo je smislila jednu - ključ od tavana skriva veliko blago. Uz pomoć bakinih uputa, naša pripovjedačica kreće na tavan u potragu za obećanim blagom. Tamo se nalaze kutije raznih veličina, velike, male, srednje. Kako prepoznati u kojoj se nalazi blago? Pripovjedačica uspoređuje predmete koje pronalazi i postavlja ih u suodnose, a posjeduje i magična pomagala: metar i povećalo. Koncept veliko – malo važan je za snalaženje u prostoru, razumijevanje svijeta koji nas okružuje, ali i kako bi djeca bila uspješna u komunikaciji s drugima. 
 
Nakon odgledane predstave na radionici je sudjelovalo 27 djece starije vrtićke dobi i 2 odgajateljice. Djeca su dobila dva zadatka: pomoću povećala pronaći što više malih i velikih predmeta u sobi u kojoj su boravili u vrtiću te metrom za mjerenje izmjeriti dužine stvari oko sebe i visinu jedni drugih. Djeca su vrlo zainteresirano i motivirano radila u skupini, zajedno su istraživala i rado su sudjelovala u danim zadacima. U drugom dijelu radionice svako dijete dobilo je prazan papir koji je olovkom trebalo podijeliti na više kvadrata (voditeljica im je na jednom papiru pokazala na koji način). Kvadrate su trebali zamisliti kao kutije koje su gledali u predstavi i u njih nacrtati velike i male predmete koje su vidjeli u prostoriji ili u predstavi. U svaku „kutiju“ trebali su nacrtati po jedan predmet i reći što je to i je li taj predmet mali ili veliki.
Pomagala koja su se koristila u radionici većini su bila poznata, no kako se njima ne koriste često, ovo je bila sjajna prilika da iskuse kako određeni predmeti (povećalo i metar) funkcioniraju. Djeca su bila vrlo zainteresirana, iskusila su kako je raditi u timu, istražila su neke svoje vještine, a i naučila su ponešto o drugima te o okolini koja ih okružuje.
 







Najave  RSS
ON-LINE PRIJAVNICE
Pristup informacijama
 
Fondovi EU
 Kulturne politike i rezidencijalni programi
 
 
Croatian literature