E-građani Moja Uprava Središnji državni portal
NSPC

godišnje izvješce
Kliknite za više
Hrvatski audiovizualni centar
  Zaklada Kultura nova
Međunarodni centar za podvodnu arheologiju u Zadru (MCPA)
Hrvatski restauratorski zavod

Iz medija
Novinarski radovi u neprofitnim medijima  >  Projekti prijavljeni za jednomjesečne stipendije  >  Rad samo ponekad oslobađa
 
Koncepcija:

Kroz ovu suradnju želi se istražiti stvarne prilike na tržištu rada, na koji način se krše prava radnika i ponuditi primjere pozitivne prakse, kao što su primjeri socijalnog poduzetništva, u kojima se zapošljavaju pripadnici marginaliziranih skupinaJIĆiljana skupina su nezaposleni, zaposleni čija radnička prava se krše, poslodavci, socijalni poduzetnici, teško zapošljive skupine (žene, Romi i LGBT skupine). Ekonomska neovisnost ključna je za kvalitetan život i ostvarivanje osnovnih ljudskih prava. Najjasniji primjer su zlostavljane žene koje iz ekonomskih razloga nisu u mogućnosti napustiti zlostavljača. Primjer su i osobe koje su prisiljene pristati na radni odnos u kojem se krše njihova ljudska i radnička prava. Ovo je stanje nužno osvijestiti, a zatim i na nj senzibilizirati javnost, ali i poslodavce. Ove TV-reportaže imaju za cilj upravo senzibilizirati javnost, ali i osnažiti onaj dio stanovništva koji se suočava sa spomenutim problemima. Čineći socijalno i društveno odgovorno poduzetništvo vidljivijim, želimo pokazati da teško zapošljive skupine ne moraju biti teret društva te da radnici mogu doprinijeti unaprijeđenju društva i pritom zadržati vlastiti integritet radeći u sredini koja poštuje njihova prava. Smatramo da je ovaj oblik osvještavanja način na koji može doprinijeti vraćanju ravnoteže i poštivanju ljudskih i radničkih prava u globalnom ekonomskom sustavu.

Ciljevi
Opći cilj je istražiti pravno i praktično primjere kršenja radnih prava u Hrvatskoj i kroz osobne priče radnika ispričati o razlozima koji su te osobe prinudili da nastave raditi u takvoj radnoj sredini i koje i kakve posljedice to za njih ima, S druge strane cilj je istražiti i primjere pozitivnih praksi, pogotovo na području socijalnog poduzetništva koji će i poslodavcima, zaposlenima, ali i onima koji bi možda mogli krenuti u poduzetnički pothvat pokazali da se uspješan posao može voditi na način da se doprinosi dobrobiti društva počevši od samih zaposlenika tog radnog kolektiva. Cilj je također senzibilizirati javnost na vrijednosti socijalnog poduzetništva odnosno na dodanu vrijednost koju nosi njihovi proizvodi i usluge te ih potaknuti da ih podrže kako bi opstali na tržištu.

Publike
Ciljana skupina su nezaposleni, zaposleni čija radnička prava se krše, poslodavci, socijalni poduzetnici, teško zapošljive skupine. Medijski sadržaji nastali ovim projektom potencijalno su interesantni svim građanima, jer se trenutačno svi nalaze u opasnosti da postanu žrtve kršenja radničkih i drugih prava kojima im se ugrožava egzistencija. Temat će poseban naglasak staviti na ugrožavanje radničkih prava žena i pripadnika manjinskih skupina s posebnim naglaskom na Rome i pripadnike LGBTQ skupina.

Načini ostvarenja ciljeva
Ciljevi opisani u točki tri dugoročno su ostvarivi kroz promicanje primjera pozitivnih praksi i senzibiliziranje javnosti za što su novinarski video prilozi idealan format. Informacije potrebne za rad na ovim pričamo prikupit ću kroz intervjuiranje stručnjaka, socijalnih poduzetnika, nezaposlenih radnika/ca, predstavnika/ca organizacija civilnog društva koje /i se na različite načine bave nekom od nabrojenih tema, ali i kolegama novinarima koji prate ovu problematiku dulje vrijeme.
 


Recenzija stručnog povjerenstva:

Hvalevrijedna i društveno zanimljiva tema, no prema projektu način njezine obrade ni na koji način ne izlazi bitno izvan mainstreama medijske produkcije, reportaža i priča koje već možemo vidjeti na boljim emisijama na domaćim televizijama (npr. Provjereno komercijalne Nove TV).

Povjerenstvo k tome smatra da je u odnosu na izuzetno široko zamišljeno tematsko područje riječ o relativno malom broju dosta kratkih priloga, stoga projekt teško može ne samo ostvariti neki željeni društveni i medijski utjecaj nego i iscrpno reći nešto doista novo, drugačije ili nepoznato o samoj temi.
Najave  RSS
ON-LINE PRIJAVNICE
Pristup informacijama
 
Fondovi EU
 Kulturne politike i rezidencijalni programi
 
 
Croatian literature